Truth and the nature of thought
Reality can only be Experienced in Direct Contact with what is happening, in the Absolute Present, Here, Now, and not through other cognitive processes, such as thought or indirect information. Thinking is not a direct cognitive process, it is not a direct contact with the real which is the true. Thinking is an indirect process that captures and expresses a "meaning" about reality and things. The "meaning" that is expressed acquires content and value not from what is "said" itself, but from its association with what it refers to, with the "object". The whole thought, every thought, every mental conception-expression, has this indirect character since it speaks of an object that is "far away", opposite.
Thought, by its very nature, as a representational process, does not unite with the object but simply refers to it, "speaks" of it, and can never cross this gap, can never become direct knowledge, contact with the real, which is experiential experience of the thing. This means that when we think we are in the representational artificial reality of thought and not in living reality. Whatever we perceive with thought, God, Truth, Reality, will always remain separate from us, we cannot experience it in this way (not with thought), because what we perceive is the image, the "meaning", not the real.
The function of the intellect, of thought, may serve us as a theoretical examination that will guide practical application in the outer world, but this function is utterly useless when we turn inward and wish to apply it to the Inner Unknown that exists beyond thought, because the Unknown is Something completely Abstract, Without Properties. It is a State of Existence and not a specific object. Entering the Space of the Unknown we must learn to Be Different, ourselves and not (as in the world of duality) to approach an object. In other words we must Experience It, have experiential contact with It.
That is why the Path that Leads to the Real, to the True, goes beyond thought, beyond the function of thought, i.e. the indirect cognitive process that talks about the object, to direct contact with the object, with what is really happening, in which (contact) all "distance", all separation dissolves. Direct Contact with the Real presupposes precisely the overcoming of the indirect cognitive process and the delusion of a separate self (and the duality implied by this "separation") and the virtual world these processes create.
Truth Is Beyond Thought. Thought can talk as much as it wants about the Truth but it can never approach it, because the imaginary, the artificial, the fake, can never become True.
…
Η Αλήθεια και η φύση της σκέψης
Η Πραγματικότητα μπορεί να Βιωθεί μόνο με την Άμεση Επαφή με αυτό που συμβαίνει, στο Απόλυτο Παρόν, Εδώ, Τώρα, κι όχι μέσα από άλλες γνωστικές διαδικασίες, όπως η σκέψη ή η έμμεση πληροφόρηση. Η σκέψη δεν αποτελεί άμεση γνωστική διαδικασία, δεν είναι άμεση επαφή με το πραγματικό που είναι και το αληθινό. Η σκέψη είναι μια έμμεση διαδικασία που συλλαμβάνει κι εκφράζει ένα «νόημα» για την πραγματικότητα και τα πράγματα. Το «νόημα» που εκφράζεται αποκτά περιεχόμενο κι αξία όχι από αυτό το ίδιο που «λέγεται» αλλά από την συσχέτισή του με αυτό στο οποίο αναφέρεται, με το «αντικείμενο». Ολόκληρη η σκέψη, κάθε σκέψη, κάθε νοητική σύλληψη-έκφραση, έχει αυτόν τον έμμεσο χαρακτήρα αφού μιλά για ένα αντικείμενο που είναι «μακριά», απέναντι.
.
Η σκέψη, από την φύση της, σαν αναπαραστατική διαδικασία, δεν ενώνει με το αντικείμενο αλλά απλά αναφέρεται σε αυτό, «μιλά» για αυτό, και δεν μπορεί ποτέ να ξεπεράσει αυτό το χάσμα, δεν μπορεί ποτέ να γίνει άμεση γνώση, επαφή με το πραγματικό, που είναι βιωματική εμπειρία του πράγματος. Αυτό σημαίνει ότι όταν σκεφτόμαστε βρισκόμαστε στην αναπαραστατική τεχνητή πραγματικότητα της σκέψης κι όχι στην ζωντανή πραγματικότητα. Ό,τι κι αν συλλάβουμε με την σκέψη, τον Θεό, την Αλήθεια, την Πραγματικότητα, θα μένει πάντα διαχωρισμένο από εμάς, δεν μπορούμε να το βιώσουμε με αυτόν τον τρόπο (όχι με την σκέψη), γιατί αυτό που συλλαμβάνουμε είναι η εικόνα, το «νόημα», όχι το πραγματικό.
.
Η λειτουργία της διανόησης, της σκέψης, μπορεί να μας χρησιμεύσει σαν θεωρητική εξέταση που θα καθοδηγήσει την πρακτική εφαρμογή στον εξωτερικό κόσμο, αλλά αυτή η λειτουργία είναι τελείως άχρηστη όταν στρεφόμαστε εσωτερικά και θέλουμε να την εφαρμόσουμε στο Εσωτερικό Άγνωστο που Υπάρχει πέρα από την σκέψη, γιατί το Άγνωστο είναι Κάτι τελείως Αφηρημένο, Χωρίς Ιδιότητες. Είναι Κατάσταση Ύπαρξης κι όχι συγκεκριμένο αντικείμενο. Εισχωρώντας στον Χώρο του Αγνώστου πρέπει να μάθουμε να Είμαστε Διαφορετικοί, εμείς οι ίδιοι κι όχι (όπως στον κόσμο της δυαδικότητας) να προσεγγίσουμε ένα αντικείμενο. Με άλλα λόγια πρέπει να το Βιώσουμε Αυτό, να έχουμε βιωματική επαφή μαζί Του.
.
Για αυτό κι η Οδός που Οδηγεί στο Πραγματικό, στο Αληθινό, πηγαίνει πέρα από την σκέψη, πέρα από την λειτουργία της σκέψης, δηλαδή της έμμεσης γνωστικής διαδικασίας που μιλά για το αντικείμενο, στην άμεση επαφή με το αντικείμενο, με αυτό που συμβαίνει πραγματικά, μέσα στην οποία (επαφή) διαλύεται κάθε «απόσταση», κάθε διαχωρισμός. Η Άμεση Επαφή με το Πραγματικό προϋποθέτει ακριβώς το ξεπέρασμα της έμμεσης γνωστικής διαδικασίας και της αυταπάτης ενός ξεχωριστού εαυτού (και της δυαδικότητας που συνεπάγεται αυτός ο «διαχωρισμός») και του εικονικού κόσμου που δημιουργούν αυτές οι διαδικασίες.
.
Η Αλήθεια Είναι Έξω από την σκέψη. Η σκέψη μπορεί να μιλά όσο θέλει για την Αλήθειας αλλά ποτέ δεν μπορεί να την προσεγγίσει, γιατί ποτέ το φανταστικό, το τεχνητό, το ψεύτικο, δεν μπορεί να γίνει Αληθινό.