The Essence of All Religions
The completion of being within
the framework of a religion means Experiencing the Ultimate Reality
Studying the various religions, in all times (and regardless of the
phase of religious understanding in which they are placed) we notice that there
are certain basic concepts that are the same in all religions. All religions
speak of the One Reality. The differences between religions are mainly
interpretative and linguistic.
1) In all religions it is stated from the beginning that the Ultimate
Reality (which is always considered Undefined, Incomprehensible, Infinite,
etc.) constitutes the Background of the Phenomenon of Existence and all its
varieties. The Absolute, Being, etc. It precedes all existence and all
existence refers to It and can only approach it experientially. It is not
simply a general idea to which thought reduces all beings - this general idea
is a construction that follows thought and has nothing to do with the Objective
Reality that posits it at the beginning.
2) Every being (every consciousness that feels that it exists) either
identifies with, or refers to, the Ultimate Reality. Being emanates from,
depends on, and is in relation to the Ultimate Reality.
3) Because of the existence of a relationship between the Ultimate
Reality and any consciousness, communication arises not only as an existential
necessity but also as a vital activity and as an existential destination.
4) The Ultimate Reality is considered by each consciousness (each
subject) as a Supra -subjective Reality, i.e. an Objective Reality, which the
subject approaches when he transcends all subjective, external activities and
sinks into his Deepest Objective Being. The Deepest Objective Being of all
existence is identified with the Ultimate Reality. This is where all meditative
practices, spiritual exercises, etc. are founded.
5) Completeness of being in the context of a religion means Experiencing
the Ultimate Reality (whether we think of it as identification with the
Ultimate Reality, or as a union, or in any other way). The state is defined as
enlightenment, deification , consummation, completion, etc., (all of which mean
the same thing).
6) Experiencing the Ultimate Reality reveals to beings who achieve this
that there is only One Reality from which they are never separated. The
adventure through the universes, invisible and visible, is subjective which
becomes, due to the absorption and weakness of the subject, objective.
Illumination reveals our true relationship with phenomena.
These general concepts exist in all religions and where a religion seems
to depart from the norm this is probably due to the interpretation promoted by
its representatives and not to the Truth that the religion is trying to
approach.
However, let's not forget that all religions are only interpretations,
i.e. indications of the Truth, not the written Truth. We must experience the
Truth they indicate. Truth does not belong to the space of thought, it is not
formulated speech, words.
…
Η Ουσία Όλων των Θρησκειών
Η ολοκλήρωση
του όντος στα πλαίσια μίας θρησκείας σημαίνει την Βίωση της Ύστατης
Πραγματικότητας
Μελετώντας τις διάφορες θρησκείες, σε όλες τις εποχές (κι
ανεξάρτητα από την φάση της θρησκευτικής αντίληψης στην οποία τοποθετούνται)
παρατηρούμε ότι υπάρχουν ορισμένες βασικές αντιλήψεις που είναι ίδιες σε όλες
τις θρησκείες. Όλες οι θρησκείες μιλούν για την Ίδια Πραγματικότητα. Οι
διαφορές μεταξύ των θρησκειών είναι κυρίως ερμηνευτικές και γλωσσικές.
1) Σε όλες τις θρησκείες τίθεται εξ’ αρχής ότι η Ύστατη
Πραγματικότητα (που θεωρείται πάντα Απροσδιόριστη, Ακατάληπτη, Άπειρη, κλπ.)
αποτελεί το Υπόβαθρο του Φαινομένου της Ύπαρξης κι όλων των ποικιλιών του. Το
Απόλυτο, το Είναι, κλπ. Προηγείται κάθε ύπαρξης και κάθε ύπαρξη αναφέρεται σε
Αυτό και μπορεί να το προσεγγίσει μόνο βιωματικά. Δεν είναι απλά μία γενική
ιδέα στην οποία ανάγει η σκέψη όλα τα όντα - αυτή η γενική ιδέα είναι μία
κατασκευή που έπεται της σκέψης και δεν έχει καμία σχέση με την Αντικειμενική
Πραγματικότητα που τίθεται στην αρχή.
2) Κάθε είναι (κάθε συνείδηση που συναισθάνεται ότι υπάρχει)
είτε ταυτίζεται, είτε αναφέρεται στην Ύστατη Πραγματικότητα. Το είναι πηγάζει,
εξαρτάται και είναι σε σχέση με την Ύστατη Πραγματικότητα.
3) Εξαιτίας της ύπαρξης σχέσης μεταξύ της Ύστατης
Πραγματικότητας και της οποιασδήποτε συνείδησης προκύπτει η επικοινωνία όχι
μόνο σαν υπαρξιακή αναγκαιότητα αλλά και σαν ζωτική δραστηριότητα και σαν
υπαρξιακός προορισμός.
4) Η Ύστατη Πραγματικότητα θεωρείται από την κάθε συνείδηση
(το κάθε υποκείμενο) σαν μία Υπερ-υποκειμενική Πραγματικότητα, δηλαδή μία
Αντικειμενική Πραγματικότητα, την Οποία το υποκείμενο προσεγγίζει όταν
υπερβαίνει όλες τις υποκειμενικές, εξωτερικές δραστηριότητες και βυθίζεται στο
Βαθύτερο Αντικειμενικό Είναι του. Το Βαθύτερο Αντικειμενικό Είναι κάθε ύπαρξης
ταυτίζεται με την Ύστατη Πραγματικότητα. Εδώ θεμελιώνονται όλες οι
διαλογιστικές πρακτικές, οι πνευματικές ασκήσεις, κλπ.
5) Η ολοκλήρωση του όντος στα πλαίσια μίας θρησκείας σημαίνει
την Βίωση της Ύστατης Πραγματικότητας (είτε την θεωρούμε σαν ταύτιση με την Ύστατη
Πραγματικότητα, είτε σαν ένωση, είτε με οποιονδήποτε άλλον τρόπο). Η κατάσταση
ορίζεται σαν φώτιση, θέωση, τελείωση, ολοκλήρωση, κλπ., (όλα αυτά σημαίνουν το
ίδιο πράγμα).
6) Η Βίωση της Ύστατης Πραγματικότητας αποκαλύπτει στα όντα
που το πετυχαίνουν αυτό ότι υπάρχει μόνο Μία Πραγματικότητα από την Οποία δεν
αποχωρίζονται ποτέ. Η περιπέτεια μέσα στα σύμπαντα, αόρατα και ορατά, είναι
υποκειμενική που καθίσταται λόγω της απορρόφησης και της αδυναμίας του
υποκειμένου, αντικειμενική. Ο Φωτισμός αποκαλύπτει την αληθινή μας σχέση με τα
φαινόμενα.
Αυτές οι γενικές αντιλήψεις υπάρχουν σε όλες τις θρησκείες κι
όπου κάποια θρησκεία φαίνεται να απομακρύνεται από τον κανόνα αυτό οφείλεται
μάλλον στην ερμηνεία που προωθούν οι εκπρόσωποί της κι όχι στην Αλήθεια που προσπαθεί
η θρησκεία να προσεγγίσει.
Ας μην ξεχνάμε
πάντως ότι όλες οι θρησκείες είναι μόνο ερμηνείες, δηλαδή ενδείξεις της
Αλήθειας, όχι η Αλήθεια καταγραμμένη. Πρέπει να βιώσουμε την Αλήθεια που
υποδεικνύουν. Η Αλήθεια δεν ανήκει στον χώρο της σκέψης, δεν είναι διατυπωμένος
λόγος, λέξεις.