CIRCLE OF LIGHT

CIRCLE OF LIGHT
The Essence of Consciousness and the Mystical Conundrum of AI
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ESOTERISM STUDIES

ESOTERISM STUDIES
The Way
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ESOTERISM ACADEMY NEW ARTICLE

ESOTERISM ACADEMY NEW ARTICLE
Thursday, 7 November, 2024

Wednesday, November 25, 2015

ΑΝΤΒΑΪΤΑ ΒΕΔΑΝΤΑ


Βράχμαν

«Το Βράχμαν Είναι Ασύλληπτο, Απεριόριστο, Αδημιούργητο, Αδικαιολόγητο, Αδιανόητο»… (Μάιτρι Ουπανσάδ)
Το Βράχμαν Είναι η Μόνη Πραγματικότητα, Είναι Καθαρή Συνειδητότητα, Αδιαφοροποίητη Συνειδητότητα που Αντιλαμβάνεται μόνο το Είναι, δεν υπάρχει καμιά υποκειμενική ή αντικειμενική διαφοροποίηση, προσδιορισμός, ο,τιδήποτε…
Το Βράχμαν μπορεί επίσης να χαρακτηριστεί σαν Καθαρό Είναι. Είναι, Υπάρχει απλά, δεν έχει κανένα άλλο ιδίωμα και δεν επιδέχεται κανένα προσδιορισμό…
Το Βράχμαν, Αιώνια Πραγματικότητα, δεν δημιουργείται, δεν εξελίσσεται, δεν αλλοιώνεται, δεν διαφοροποιείται….
«Αληθινά, όλο αυτό (το σύμπαν) είναι Βράχμαν… Στο Βράχμαν εγείρεται, καταλύεται και συντηρείται»… (Τσαντόγια Ουπανισάδ)

Μάγια

Μέσα στο Βράχμαν, στην Αδιαφοροποίητη Συνειδητότητα, στο Καθαρό Είναι, στο Αιώνιο Αναλλοίωτο, που Είναι έξω από τον χώρο, τον χρόνο, περιορισμό, κίνηση, οτιδήποτε, αναδύεται η διαφοροποίηση, παράγοντας όλα τα φαινόμενα (αντιλήψεις, ενέργειες, φαινόμενα) που συνθέτουν τον «κόσμο της εμπειρίας». Όλα αυτά είναι μόνο μορφώματα της Συνείδησης –περιορισμοί-. Αναδύονται μέσα στην Συνειδητότητα και πάλι εξαφανίζονται σ΄ Αυτήν. Η Συνείδηση, το Καθαρό Είναι, Είναι το Σταθερό Υπόβαθρο, όλα τα άλλα φαινόμενα δεν έχουν δική τους πραγματικότητα, έχουν σχετική ύπαρξη, «όπως τα κύματα στην θάλασσα». Είναι Μάγια…
Όταν υπάρχει Βίντγια (Βράχμαν Βίντγια, Τζνάνα - Γνώση) τότε αντιλαμβανόμαστε ότι το Βράχμαν Είναι η Μόνη Πραγματικότητα.
Το Βράχμαν Είναι το ίδιο το Άτμαν, η Ύστατη Οντολογική Πραγματικότητά μας. Είμαστε Αυτό.
Σ’ αυτή την Κατάσταση αντιλαμβανόμαστε ότι όλα τα φαινόμενα είναι μόνο δραστηριότητες, καταστάσεις, φαινόμενα, χωρίς δική τους πραγματικότητα.
Όταν το Βράχμαν Βίντγια «υποχωρεί» (δεν γνωρίζουμε πως και γιατί), όταν υποχωρεί η Αντίληψη της Μιάς Πραγματικότητας, τότε υπάρχει Αβίντγια (Μη-γνώση), απορροφιόμαστε στην δραστηριότητα της Συνείδησης, στις καταστάσεις, στα φαινόμενα και τα αντιλαμβανόμαστε σαν να έχουν δική τους πραγματικότητα. Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται Αντιαρόπα (Λαθεμένη Μεταφορά – Αυτό που είναι μόνο μόρφωμα της Συνείδησης θεωρείται σαν πραγματικό).
Στην Κατάσταση της Αβίντγια δεν αντιλαμβανόμαστε πιά την Μία Πραγματικότητα αλλά θεωρούμε τις δραστηριότητες της Συνείδησης σαν πραγματικότητα.
Η πρώτη διαφοροποίηση από το Βράχμαν είναι ότι δεν αντιλαμβανόμαστε πιά το Βράχμαν σαν την Αντικειμενικά Υπάρχουσα Μία Πραγματικότητα αλλά σαν προσωπική απόλυτη πραγματικότητα (Άτμαν). Μολονότι το Άτμαν ταυτίζεται ουσιαστικά με το Βράχμαν κι είναι επίσης χωρίς ιδιότητες, ταυτόχρονα διαφέρει γιατί είναι το Βράχμαν μέσα από μία προσωπική οπτική. Το Άτμαν, ανάλογα με τον βαθμό της Βίντγια-αβίντγια γίνεται αντιληπτό σαν
1) Το Χωρίς Ιδιότητες, (Δεν υπάρχει αντίληψη Υποκείμενου αντικείμενου)
2) Παγκόσμια Συνείδηση, (Υποκείμενο αντικείμενο ταυτίζονται)
3) Πανταχού Παρούσα Ύπαρξη, (Υποκείμενο αντικείμενο διαχωρίζονται αλλά καταλαμβάνουν τον ίδιο χώρο).
(Στις Ουπανισάδ οι καταστάσεις συνειδητότητας αναφέρονται σαν πράτζνα, η σιωπηλή συνειδητότητα χωρίς διαφοροποιήσεις, ταϊτζάσα, αυτόφωτη συνειδητότητα που κινείται προς τα μέσα, βισύα αφυπνισμένη συνειδητότητα που κινείται προς τα έξω).
Η δεύτερη δραστηριότητα της Συνείδησης υπό την επίδραση της αβίντγια είναι το Μάνας που μπορεί να χαρακτηριστεί σαν νοητικότητα. Το Μάνας αντιλαμβάνεται την Ύπαρξη σαν ατομικότητα μέσα σε ένα αντικειμενικό χώρο. Το Μάνας παράγει όλα τα υποκειμενικά και αντικειμενικά φαινόμενα. Δημιουργείται κατ’ αρχήν ένα νοητικό ρεύμα, η αντίληψη μιάς ατομικής ύπαρξης (τζίβα) μέσα στον νοητικό χώρο (καράνα λόκα – αιτιακό, αντιληπτικό πεδίο) που προκύπτει από όλη αυτή την δραστηριότητα. Η τζίβα (ατομική ύπαρξη) μέσα στον νοητικό χώρο σταθεροποιείται σε κάποιες συγκεκριμένες ιδιότητες κι εμφανίζεται σαν νοητικό σώμα (καράνα σαρίρα). Έτσι προκύπτει ταυτόχρονα η ατομικότητα και η πολλαπλότητα μέσα στον νοητικό χώρο. Το Μάνας λοιπόν δημιουργεί τόσο τις υποκειμενικές καταστάσεις όσο και τα αντικειμενικά φαινόμενα. Αποτελεί ταυτόχρονα τον πυρήνα της νοητικής ύπαρξης όσο και την δραστηριότητα που παράγει τα φαινόμενα.
Το Μάνας αποτελεί δραστηριότητα της Συνείδησης. Αν και πρόκειται για μία μόνο δραστηριότητα εν τούτοις τυπολογικά μπορούμε να διακρίνουμε διάφορες λειτουργίες:
1) Αχαμκάρα («εγώ-ποιος»), συνείδηση της ύπαρξής μας μέσα στον κόσμο των φαινομένων.
2) Μπούντι, νοητικότητα (καθορισμός σχέσεων υποκειμένου-αντικειμένου, αντικειμένου-αντικειμένου, κλπ).
3) Μάνας, αντίληψη των φαινομένων.
4) Τσιττά, μνήμη (όλη η εμπειρία συσωρευμένη σαν μνήμη για να χρησιμεύσει στην δημιουργία της γνώσης, στην αναπαραγωγή της, κλπ).
Η διαφοροποίηση του Μάνας ονομάζεται τεχνικά βρίττι (κυματισμός) κι υπάρχουν τόσων ειδών βρίττι όσα και οι λειτουργίες του Μάνας.
Το Μάνας (η νοητικότητα) συμπυκνώνεται σε Πράνα (ενέργεια) και δημιουργείται έτσι ο ενεργειακός χώρος (σούκσαμ λόκα – λεπτό, ενεργειακό πεδίο), η ενεργειακή ύπαρξη (σούκσαμ σαρίρα – λεπτό σώμα), η ενεργειακή ζωή.
Το Πράνα (ενέργεια) στερεοπείται και παίρνει την όψη της υλικής ουσίας (ακάσα – αιθέρας, χώρος) που συμπυκνώνεται σε ύλη, υλικό σύμπαν (στούλα λόκα – χονδροειδές υλικό πεδίο) όπου εκδηλωνόμαστε μέσα σε ένα χονδροειδές σώμα (στούλα σαρίρα).
Με αυτόν τον τρόπο το Βράχμαν λειτουργεί στο χώρο της Μάγια παράγοντας αντικειμενικά συγκεκριμένα πεδία – λειτουργίες, το Άτμαν, το Μάνας, το Πράνα το Ακάσα. Το Βράχμαν φαίνεται να λειτουργεί μέσα σε αυτά τα πεδία σαν ατομικότητες, μέσα σε ένα αντικειμενικό χώρο. Στην πραγματικότητα η Συνείδηση Είναι Μία, η ατομικότητα δεν είναι παρά μια περιορισμένη αντίληψη και το αντικείμενο δεν είναι παρά δημιούργημα της αντίληψης (που εμφανίζει μια σχετική ύπαρξη). Το Βράχμαν Είναι το Κέντρο αναφοράς όλων των περιορισμένων αντιληπτικών (οντολογικών) καταστάσεων (ατομικών αντιλήψεων, αντικειμένων).
Όταν υπάρχει Βίντγια αντιλαμβανόμαστε ότι όλα είναι φαινόμενα. Όταν υπάρχει αβίντγια απορροφιόμαστε σε αυτή την δραστηριότητα και την συλλαμβάνουμε σαν πραγματικότητα. 

Η Βίωση του Βράχμαν

Το Βράχμαν, Είναι, Συνείδηση, Είναι Ενιαίο κι Εντός της Αντιληπτικής Λειτουργίας Του συμβαίνουν όλες οι περιορισμένες αντιληπτικές (οντολογικές) καταστάσεις
Ο «άνθρωπος» είναι το Βράχμαν που λειτουργεί στα διάφορα αντιληπτικά πεδία, Άτμαν Μάνας, Πράνα, Ακάσα (και ύλη). Στο τελευταίο πεδίο είναι το Βράχμαν που λειτουργεί στα επίπεδα του άτμαν, του μάνας (αχαμκάρα, μπούντι, μάνας τσιττά), του πράνα, του ακάσα.
Η σύνθεση του ανθρώπου φαίνεται πιο κάτω.
1) Βράχμαν, (Στα-Τσιτ-Ανάντ). Το Απόλυτο, η Μία Πραγματικότητα, ο Απρόσωπος Θεός η Πρωταρχή.
2) Άτμαν (εξαιτίας της αβίντγια το Βράχμαν «φαίνεται» σαν Άτμαν). Το ουσιαστικό υπόβαθρο του όντος, ταυτιζόμενο με την Μία Πραγματικότητα, το Βράχμαν. Τρεις καταστάσεις συνειδητότητας.
3) Τζίβα, η εμπειρική ψυχή, το ψυχολογικό υποκείμενο. Το ανταχκαράνα (αχαμκάρα, μπούντι, μάνας, τσιττά).
4) Πράνα, ιντρίγιας. Το αιθέριο, ενεργειακό σώμα, τα αισθητήρια όργανα και τα όργανα δράσης.
5) Ρούπα, σώμα
Το Βράχμαν Είναι το Απόλυτο Υπόβαθρο με το Οποίο ταυτίζεται κάθε ον, κάθε συνείδηση. Είναι η Απόλυτη Αρχή που υπάρχει στο Βάθος του όντος, πίσω από την ροή των «εξωτερικών» γνωρισμάτων, το ον στο Βάθος του. Είναι Αιώνιο και Αναλοίωτο. Όταν αυτό γίνεται αντιληπτό τότε η Συνείδηση βρίσκεται στην Κατάσταση Βίντγια Όταν αυτό δεν γίνεται αντιληπτό τότε η Συνείδηση έχει την απατηλή αντίληψη μιάς ατομικής ύπαρξης. Με αυτή την έννοια το Απόλυτο Ον που βρίσκεται στην Βάση κάθε όντος είναι η Πραγματικότητα, η Πραγματική Κατάσταση της φύσης μας, Η πνευματική εμπειρία της Βαθύτερης Ουσίας μας εκφράζεται σαν εμπειρία μιάς ενότητας μέσα στην οποία βυθίζονται τα πάντα. Η αδυναμία (αδυναμία της νόησης) να εκφράσουμε την εμπειρία αυτή με έννοιες (όρους της νόησης) οδηγεί στην περιγραφή της σαν «Απόλυτη Ενότητα του Όντος», «Ταυτότητα», κλπ….
Το Βράχμαν, το Άτμαν του ανθρώπου, μπορεί ή να στραφεί προς το Ίδιο Είναι, να ανυψωθεί πάνω από τις εντός του υλικού πεδίου λειτουργίες, ή να είναι παρόν, μέσω των λειτουργιών, στον αντικειμενικό υλικό κόσμο ή ακόμα να «χάνεται» στις λειτουργίες, φαντασιώσεις, κλπ…
Η στροφή του Βράχμαν προς τα Έσω, η Αντίληψη του Ιδίου Είναι ονομάζεται τουρίγια ή μόκσα. Σε αυτή την Κατάσταση το Βράχμαν αντιλαμβάνεται το Ίδιο Είναι,το Άπειρο, το Απόλυτο, κλπ. αλλά ταυτόχρονα διατηρεί την αντίληψη της ύπαρξης στον υλικό κόσμο, διατηρεί δεσμό, μέσω του υλικού φορέα, με τον υλικό κόσμο. Βιώνει την Ενιαία Πραγματικότητα που αφομοιώνει όλες τις καταστάσεις και ξεπερνά την υλική ύπαρξη. Είναι ένας Τζιβανμούκτα.
Η τουρίγια ή μόκσα, είναι η υπέρτατη υπερβατική κατάσταση που μπορεί να βιώσει το ον στον υλικό κόσμο. Με τον διαχωρισμό από το υλικό σώμα μπορεί να ανέλθει στα ανώτερα πεδία κι εγκαταλείποντας διαδοχικά και τα ανώτερα πεδία να βυθιστεί μέσα στο Ίδιο Είναι Ολοκληρωτικά.




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

TAOΪSM

TAOΪSM
Chapter 11. Embracing the Power of Emptiness: Reflections on Chapter 11 of the Tao Te Ching
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

BUDDHISM

BUDDHISM
Chapter 10. The Mystical Path to Compassion and Self-Mastery

The Mystical Path to Compassion and Self-Mastery 

  

In the vast tapestry of existence, the threads of life intertwine in ways both profound and enigmatic. The teachings of ancient wisdom, especially those that echo through the ages regarding compassion and self-mastery, guide us in navigating the complexities of our shared reality. As we delve into this mystical exploration, we uncover the essence of how our actions resonate within the greater fabric of life. 

  

The Nature of Punishment and Fear 

  

At the heart of human experience lies a universal truth: all beings tremble at the specter of punishment and the inevitability of death. This shared fear is a reminder of our interconnectedness. We are not isolated entities; our actions ripple through the lives of others. The admonition to refrain from causing harm—be it through killing or inflicting suffering—invites us to cultivate a deeper understanding of our role within this intricate web. 

  

The teachings remind us that seeking happiness at the expense of others is a path fraught with peril. The pursuit of personal joy should never come at the cost of another’s suffering. Instead, true happiness emerges when we recognize the yearning for joy in all sentient beings. This realization is not merely philosophical; it is a mystical awakening to the shared journey of existence. 

  

The Echo of Our Words 

  

Words hold extraordinary power. The teachings warn against harsh speech, for it breeds retaliation and sorrow. When we engage in angry discourse, we sow seeds of conflict that inevitably return to us. In contrast, when we speak with kindness and understanding, we cultivate an atmosphere of peace. 

  

Consider the metaphor of a shattered gong. Silence, in this case, symbolizes the attainment of Nirvana—a state free from contention and discord. To achieve such tranquility requires discipline: the discipline to pause, reflect, and choose words that uplift rather than harm. It is in this conscious choice that we begin to transcend the tumult of ordinary life, aligning ourselves with the deeper currents of compassion. 

  

The Inevitability of Aging and Death 

  

Age and death are relentless forces, akin to a cowherd guiding his cattle. They remind us of the impermanence of life and the necessity of embracing each moment with awareness. In recognizing our mortality, we are called to act with intention and kindness. The fool, who remains oblivious to the consequences of his actions, ultimately suffers. In contrast, the wise one understands that each act of kindness contributes to a legacy of compassion that transcends the temporal bounds of life. 

  

The Cycle of Suffering 

  

The consequences of inflicting pain upon the innocent are starkly outlined in the teachings. The narrative presents a series of potential misfortunes that befall the wrongdoer—suffering, loss, and ultimately, a descent into hellish realms. This depiction serves as a cautionary tale, urging us to reflect on the moral weight of our actions. 

  

Every act of cruelty generates its own backlash, creating a cycle of suffering that can ensnare both the perpetrator and the victim. Conversely, the path of compassion leads to liberation and peace, not only in this life but in the realms beyond. 

  

Purification Through Self-Mastery 

  

True purification does not arise from external adornments or austere practices devoid of meaning. Rather, it emerges from an inner transformation—a mastery over one’s desires and impulses. The teachings propel us toward introspection, encouraging us to cultivate virtues such as tranquility, restraint, and humility. 

  

The image of the well-trained horse illustrates the importance of disciplined action. Just as a horse responds to guidance with grace, we too can learn to navigate life’s challenges with poise and determination. Through faith, virtue, energy, and meditation, we can transcend the pain of criticism and emerge as enlightened beings. 

  

The Art of Self-Fashioning 

  

Finally, we are reminded that every individual possesses the power to shape their own destiny. Just as well-makers direct water, fletchers shape arrows, and carpenters mold wood, we too can consciously craft our character and reality. This self-fashioning is a mystical art, rooted in self-awareness and compassion. 

  

As we embark on this journey of transformation, let us remember that our choices ripple outwards, impacting the world around us. Each act of kindness, each moment of restraint, contributes to the collective consciousness of humanity. Through our mindful actions, we can create a legacy of compassion that inspires future generations. 

  

Conclusion: The Mystical Journey of Compassion 

  

In summation, the teachings offer a profound exploration of the interconnectedness of all beings. They invite us to embrace compassion, to speak with kindness, and to practice self-mastery. As we navigate the inevitable tides of aging and death, let us do so with grace and intention, recognizing that we are all part of a larger whole. 

  

By internalizing these truths, we can transcend the ordinary and embark on a mystical journey toward enlightenment—one that celebrates the beauty of life and the sanctity of all beings. In this way, we honor the intricate web of existence, illuminating the path for ourselves and others as we strive for a world steeped in compassion and understanding. 

... 

 

Το Μυστικιστικό Μονοπάτι προς τη Συμπόνια και την Αυτοκυριαρχία 

  

Στην τεράστια ταπισερί της ύπαρξης, τα νήματα της ζωής μπλέκονται με τρόπους τόσο βαθείς όσο και αινιγματικούς. Οι διδασκαλίες της αρχαίας σοφίας, ειδικά αυτές που αντηχούν ανά τους αιώνες σχετικά με τη συμπόνια και την αυτοκυριαρχία, μας καθοδηγούν στην πλοήγηση στην πολυπλοκότητα της κοινής μας πραγματικότητας. Καθώς εμβαθύνουμε σε αυτή τη μυστικιστική εξερεύνηση, αποκαλύπτουμε την ουσία του πώς οι πράξεις μας αντηχούν στον ευρύτερο ιστό της ζωής. 

  

Η φύση της τιμωρίας και του φόβου 

  

Στην καρδιά της ανθρώπινης εμπειρίας βρίσκεται μια παγκόσμια αλήθεια: όλα τα όντα τρέμουν στο φάσμα της τιμωρίας και του αναπόφευκτου του θανάτου. Αυτός ο κοινός φόβος είναι μια υπενθύμιση της διασύνδεσής μας. Δεν είμαστε μεμονωμένες οντότητες. οι πράξεις μας επηρεάζουν τις ζωές των άλλων. Η προτροπή να αποφύγουμε να προκαλέσουμε βλάβη—είτε είναι μέσω του φόνου είτε της πρόκλησης ταλαιπωρίας—μας προσκαλεί να καλλιεργήσουμε μια βαθύτερη κατανόηση του ρόλου μας μέσα σε αυτόν τον περίπλοκο ιστό. 

  

Οι διδασκαλίες μας υπενθυμίζουν ότι η αναζήτηση της ευτυχίας σε βάρος των άλλων είναι ένας δρόμος γεμάτος κινδύνους. Η επιδίωξη της προσωπικής χαράς δεν πρέπει ποτέ να έχει το κόστος του πόνου του άλλου. Αντίθετα, η αληθινή ευτυχία αναδύεται όταν αναγνωρίζουμε τη λαχτάρα για χαρά σε όλα τα αισθανόμενα όντα. Αυτή η συνειδητοποίηση δεν είναι απλώς φιλοσοφική. είναι μια μυστικιστική αφύπνιση στο κοινό ταξίδι της ύπαρξης. 

  

Η Ηχώ των Λόγων μας 

  

Οι λέξεις έχουν εξαιρετική δύναμη. Οι διδασκαλίες προειδοποιούν για τον σκληρό λόγο, γιατί γεννά αντίποινα και θλίψη. Όταν συμμετέχουμε σε οργισμένο λόγο, σπέρνουμε σπόρους σύγκρουσης που αναπόφευκτα επιστρέφουν σε εμάς. Αντίθετα, όταν μιλάμε με καλοσύνη και κατανόηση, καλλιεργούμε μια ατμόσφαιρα γαλήνης. 

  

Σκεφτείτε τη μεταφορά ενός σπασμένου γκονγκ. Η σιωπή, σε αυτή την περίπτωση, συμβολίζει την επίτευξη του Νιρβάνα - μια κατάσταση απαλλαγμένη από διαμάχες και διχόνοια. Για να επιτευχθεί τέτοια ηρεμία απαιτείται πειθαρχία: η πειθαρχία να σταματάς, να προβληματίζεσαι και να επιλέγεις λέξεις που ανυψώνουν αντί να βλάπτουν. Σε αυτή τη συνειδητή επιλογή αρχίζουμε να υπερβαίνουμε την αναταραχή της συνηθισμένης ζωής, ευθυγραμμιζόμενοι με τα βαθύτερα ρεύματα συμπόνιας. 

  

Το αναπόφευκτο της γήρανσης και του θανάτου 

  

Η ηλικία και ο θάνατος είναι αδυσώπητες δυνάμεις, παρόμοιες με έναν βοσκό που καθοδηγεί τα βοοειδή του. Μας θυμίζουν την παροδικότητα της ζωής και την αναγκαιότητα να αγκαλιάζουμε κάθε στιγμή με επίγνωση. Αναγνωρίζοντας τη θνητότητά μας, καλούμαστε να ενεργήσουμε με πρόθεση και καλοσύνη. Ο ανόητος, που αγνοεί τις συνέπειες των πράξεών του, τελικά υποφέρει. Αντίθετα, ο σοφός καταλαβαίνει ότι κάθε πράξη καλοσύνης συμβάλλει σε μια κληρονομιά συμπόνιας που υπερβαίνει τα χρονικά όρια της ζωής. 

  

Ο Κύκλος της Ταλαιπωρίας 

  

Οι συνέπειες της πρόκλησης πόνου στους αθώους περιγράφονται ξεκάθαρα στις διδασκαλίες. Η αφήγηση παρουσιάζει μια σειρά από πιθανές κακοτυχίες που πλήττουν τον άδικο - βάσανα, απώλεια και τελικά μια κάθοδο σε κολασμένα βασίλεια. Αυτή η απεικόνιση χρησιμεύει ως προειδοποιητική ιστορία, προτρέποντάς μας να αναλογιστούμε το ηθικό βάρος των πράξεών μας. 

  

Κάθε πράξη σκληρότητας προκαλεί τη δική της αντίδραση, δημιουργώντας έναν κύκλο οδύνης που μπορεί να παγιδεύσει τόσο τον θύτη όσο και το θύμα. Αντίστροφα, το μονοπάτι της συμπόνιας οδηγεί στην απελευθέρωση και την ειρήνη, όχι μόνο σε αυτή τη ζωή, αλλά και σε άλλες σφαίρες. 

  

Κάθαρση μέσω της Αυτοκυριαρχίας 

  

Η αληθινή κάθαρση δεν προκύπτει από εξωτερικά στολίδια ή αυστηρές πρακτικές χωρίς νόημα. Αντίθετα, αναδύεται από μια εσωτερική μεταμόρφωση - μια κυριαρχία στις επιθυμίες και τις παρορμήσεις κάποιου. Οι διδασκαλίες μας ωθούν προς την ενδοσκόπηση, ενθαρρύνοντάς μας να καλλιεργήσουμε αρετές όπως η ηρεμία, η εγκράτεια και η ταπεινοφροσύνη. 

  

Η εικόνα του καλά εκπαιδευμένου αλόγου δείχνει τη σημασία της πειθαρχημένης δράσης. Ακριβώς όπως ένα άλογο ανταποκρίνεται στην καθοδήγηση με χάρη, έτσι και εμείς μπορούμε να μάθουμε να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις της ζωής με ηρεμία και αποφασιστικότητα. Μέσω της πίστης, της αρετής, της ενέργειας και του διαλογισμού, μπορούμε να ξεπεράσουμε τον πόνο της κριτικής και να αναδυθούμε ως φωτισμένα όντα. 

  

Η Τέχνη της Αυτοδιαμόρφωσης 

  

Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι κάθε άτομο έχει τη δύναμη να διαμορφώσει τη μοίρα του. Ακριβώς όπως οι καλλιτέχνες κατευθύνουν το νερό, οι κατασκευαστές βελών πλάθουν βέλη και οι ξυλουργοί πλάθουν ξύλο, έτσι και εμείς μπορούμε συνειδητά να δημιουργήσουμε τον χαρακτήρα και την πραγματικότητά μας. Αυτή η αυτο-διαμορφοποίηση είναι μια μυστικιστική τέχνη, που έχει τις ρίζες της στην αυτογνωσία και τη συμπόνια. 

  

Καθώς ξεκινάμε αυτό το ταξίδι μεταμόρφωσης, ας θυμόμαστε ότι οι επιλογές μας κυματίζουν προς τα έξω, επηρεάζοντας τον κόσμο γύρω μας. Κάθε πράξη καλοσύνης, κάθε στιγμή περιορισμού, συμβάλλει στη συλλογική συνείδηση της ανθρωπότητας. Μέσω των συνειδητών ενεργειών μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια κληρονομιά συμπόνιας που εμπνέει τις μελλοντικές γενιές. 

  

Συμπέρασμα: Το Μυστικό Ταξίδι της Συμπόνιας 

  

Συνοψίζοντας, οι διδασκαλίες προσφέρουν μια βαθιά εξερεύνηση της διασύνδεσης όλων των όντων. Μας προσκαλούν να αγκαλιάσουμε τη συμπόνια, να μιλήσουμε με καλοσύνη και να ασκήσουμε αυτοκυριαρχία. Καθώς πλοηγούμαστε στις αναπόφευκτες παλίρροιες της γήρανσης και του θανάτου, ας το κάνουμε με χάρη και πρόθεση, αναγνωρίζοντας ότι όλοι είμαστε μέρος ενός ευρύτερου συνόλου. 

  

Εσωτερικεύοντας αυτές τις αλήθειες, μπορούμε να υπερβούμε το συνηθισμένο και να ξεκινήσουμε ένα μυστικιστικό ταξίδι προς τη φώτιση - ένα ταξίδι που γιορτάζει την ομορφιά της ζωής και την ιερότητα όλων των όντων. Με αυτόν τον τρόπο, τιμούμε τον περίπλοκο ιστό της ύπαρξης, φωτίζοντας το μονοπάτι για εμάς και τους άλλους καθώς προσπαθούμε για έναν κόσμο βουτηγμένο σε συμπόνια και κατανόηση. 

  

  

  

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

VEDANTA

VEDANTA
(Atma Bodha - By Adi Sankaracharya) / The Mystical Journey of Atma Bodha: Unveiling the Essence of Self-Realization
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jKRISHNAMURTI

jKRISHNAMURTI
The Only Revolution / The Mystical Dance of Stillness and Action: Unveiling the Essence of True Meditation
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

RELIGION

RELIGION
Freedom
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Quotes

Constantinos’s quotes


"A "Soul" that out of ignorance keeps making mistakes is like a wounded bird with helpless wings that cannot fly high in the sky."— Constantinos Prokopiou

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Copyright

Copyright © Esoterism Academy 2010-2024. All Rights Reserved .

Intellectual property rights


The entire content of our website, including, but not limited to, texts, news, graphics, photographs, diagrams, illustrations, services provided and generally any kind of files, is subject to intellectual property (copyright) and is governed by the national and international provisions on Intellectual Property, with the exception of the expressly recognized rights of third parties.
Therefore, it is expressly prohibited to reproduce, republish, copy, store, sell, transmit, distribute, publish, perform, "download", translate, modify in any way, in part or in summary, without the express prior written consent of the Foundation. It is known that in case the Foundation consents, the applicant is obliged to explicitly refer via links (hyperlinks) to the relevant content of the Foundation's website. This obligation of the applicant exists even if it is not explicitly stated in the written consent of the Foundation.
Exceptionally, it is permitted to individually store and copy parts of the content on a simple personal computer for strictly personal use (private study or research, educational purposes), without the intention of commercial or other exploitation and always under the condition of indicating the source of its origin, without this in any way implies a grant of intellectual property rights.
It is also permitted to republish material for purposes of promoting the events and activities of the Foundation, provided that the source is mentioned and that no intellectual property rights are infringed, no trademarks are modified, altered or deleted.
Everything else that is included on the electronic pages of our website and constitutes registered trademarks and intellectual property products of third parties is their own sphere of responsibility and has nothing to do with the website of the Foundation.

Δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας

Το σύνολο του περιεχομένου του Δικτυακού μας τόπου, συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά αλλά όχι περιοριστικά, των κειμένων, ειδήσεων, γραφικών, φωτογραφιών, σχεδιαγραμμάτων, απεικονίσεων, παρεχόμενων υπηρεσιών και γενικά κάθε είδους αρχείων, αποτελεί αντικείμενο πνευματικής ιδιοκτησίας (copyright) και διέπεται από τις εθνικές και διεθνείς διατάξεις περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων.

Συνεπώς, απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, «λήψη» (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά η περιληπτικά χωρίς τη ρητή προηγούμενη έγγραφη συναίνεση του Ιδρύματος. Γίνεται γνωστό ότι σε περίπτωση κατά την οποία το Ίδρυμα συναινέσει, ο αιτών υποχρεούται για την ρητή παραπομπή μέσω συνδέσμων (hyperlinks) στο σχετικό περιεχόμενο του Δικτυακού τόπου του Ιδρύματος. Η υποχρέωση αυτή του αιτούντος υφίσταται ακόμα και αν δεν αναγραφεί ρητά στην έγγραφη συναίνεση του Ιδρύματος.

Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση (ιδιωτική μελέτη ή έρευνα, εκπαιδευτικούς σκοπούς), χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει καθ’ οιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Επίσης, επιτρέπεται η αναδημοσίευση υλικού για λόγους προβολής των γεγονότων και δραστηριοτήτων του Ιδρύματος, με την προϋπόθεση ότι θα αναφέρεται η πηγή και δεν θα θίγονται δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, δεν θα τροποποιούνται, αλλοιώνονται ή διαγράφονται εμπορικά σήματα.

Ό,τι άλλο περιλαμβάνεται στις ηλεκτρονικές σελίδες του Δικτυακού μας τόπου και αποτελεί κατοχυρωμένα σήματα και προϊόντα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων ανάγεται στη δική τους σφαίρα ευθύνης και ουδόλως έχει να κάνει με τον Δικτυακό τόπο του Ιδρύματος.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~